Placki po węgiersku – moja wersja ;)

Ciężko mi tworzyć przepisy bo ja z reguły wszystko robię na oko 😉 Nie umiem podać proporcji bo wiem po prostu jaką coś ma mieć konsystencję i do takiej dążę.. Dlatego tu w przepisie nie podam ile łyżek mąki trzeba dodać.. po prostu dodajemy tyle żeby ciasto nie było za gęste ani za rzadkie..

image

Przepis na placki ziemniaczane:

  • 0,5 – 1 kg ziemniaków
  • jedna cebula
  • mąka pszenna
  • jajko – 1 – 2 szt
  • przyprawy: sól, pieprz
  • olej do smażenia

Ziemniaki obieramy, myjemy i ścieramy na tartce o drobnych oczkach, ja używam do tego robota więc zajmuje mi to 3 minuty. Cebulę obieramy i drobno kroimy w kosteczkę albo ścieramy na tarce. Do masy dodajemy jajko, cebulę i mąkę mieszamy, następnie całość doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Na patelni podgrzewamy olej i gdy zacznie skwierczeć nakładamy ciasto ziemniaczane. Smażymy tak długo aż placki ziemniaczane nabiorą rumieńców. Często w restauracjach dają jeden duży placek polany gulaszem, ja robię więcej a mniejsze.. lubię bardziej chrupiące ;D

Przepis na gulasz:

  • 50 dag mięsa gulaszowego(wieprzowe, drobiowe – co mamy , ja dziś użyłam drobiowego)
  • pieczarki – kilka większych sztuk*
  • papryka świeża
  • przecier pomidorowy – 2 łyżeczki
  • 2 ząbki czosnku
  • cebula
  • przyprawy: sól, papryka ostra, pieprz, przyprawa gulaszowa**
  • olej lub oliwa do smażenia

Mięso myjemy pod zimną wodą, kroimy na drobne kostki i smażymy na rozgrzanym tłuszczu by się troszkę obsmażyło. Czosnek i cebulę kroimy i dokładamy do mięsa.  Paprykę myjemy  obieramy i kroimy w paski. Pieczarki myjemy, obieramy, kroimy po czym obgotowujemy, dosłownie chwilkę aż puści ciemny kolor.. Po czym po odcedzeniu dodajemy do mięsa razem z papryką. Do garnka nalewamy tyle wody by zakryła mięso z warzywami, dodajemy przecier pomidorowy. Gulasz gotujemy do momentu aż mięso zmięknie ( drób szybciej 45 minut, wieprzowe około 1,5- 2 godzin). Pod koniec dodajemy sól, paprykę ostrą, pieprz, inne.

Jeżeli gulasz jest za rzadki to rozrabiamy troszkę wody i z 2 łyżeczkami mąki, gdy się wymiesza zaprawiamy gorącym sosem. Dolewamy mąkę do gulaszu i gotujemy jeszcze kilka chwil.

Placki ziemniaczane polewamy gulaszem.

* – pieczarki dodałam bo akurat miałam.. nie są w oryginalnym przepisie.. jeżeli dajemy dzieciom lepiej ten składnik pominąć.. Ja nakładam Ali po prostu bez grzybów

** – przyprawa do gulaszu nadaje wyrazistości.. ale jeżeli chcemy ominąć glutaminian sodu, możemy nie dawać, a dać więcej papryki chili..

2 thoughts on “Placki po węgiersku – moja wersja ;)

Skomentuj

